Brand Purpose är hjärtat av varje framgångsrikt varumärke. Det är det djupare syftet som går bortom produkter och tjänster – det som inspirerar, engagerar och skapar meningsfulla relationer med kunder och medarbetare.

Den här podkursen, med samtal mellan Anna och Peter, är på engelska, och erbjuder en praktisk ram för att utveckla ett autentiskt och effektivt Brand Purpose-statement. Med fokus på autenticitet, tydlighet och varumärkets värderingar, guidar kursen dig steg för steg genom processen.

Kursen är full av praktiska exempel, och illustrerar hur teorier och strategier kan omsättas i praktiken.

Kursen är indelad i tre moduler med totalt tio lektioner, kompletterade med interaktiva quiz för att säkerställa att du tillägnar dig kunskaperna. Dessutom ingår:

  • Brand Purpose Guide som följer kursens struktur med tillägg av resurser, FAQ och en praktisk checklista.

  • Verktyg och tekniker för att kommunicera ditt Brand Purpose och inspirera ditt team och dina kunder.

  • Till varje lektion förljer en quiz.

  • Tidsinvestering: Ca 3-4 h

Efter avslutad kurs kommer du att ha skapat ett Brand Purpose-statement som tydligt speglar ditt företags syfte och vision, samt de verktyg du behöver för att integrera det i din verksamhet.